Tuesday, June 7, 2011

conteng-conteng

6.6.2011, cantik jer tarikh ni. he, xde ape2 significant pn. Cume tarikh bermulanya aku start sem 8. Hm, sudah jadi senior rupanya. Tahun ni tahun terakhir aku blaja kat sini. Alhamdulillah.
Sudah lama rasanya x pergi kelas, lama x merasa kehidupan sebagai student, he. Dah lama x pakai uniform ala2 nurse. Practical 8 bulan kowt~~

Huu, kolejku yang tercinta skarang dah ketat kawalannya. x bole lagi pakai sweter. Pelik sungguh. Tapi aku buat slumber sahaja. Moga Allah beri kefahaman pada guard2 yang bertugas, x perlu takut dengan undang2 manusia, takutlah dengan undang2 Allah.
Alhamdulillah, berjumpa lecturer2 yang sekian lama x ketemu. hehe, sudah ramai yang berkahwin, alhamdulillah, x kurang juga yang akan bersalin :) mabruk2.
Sem baru, azam baru, bole ker? hehe..buat krn Allah cik sufi! banyak yang perlu recall and revise..

Hurmm, aku sekarang dalam dilemma nak tukar no fon. Nak tukar, tapi susah lak family, akhawat, sdare-mare etc nak cntact. Dari dulu, asyik tukar no fon je. x tukar, hmm..ujian..
So tgh dilemma, tukar ke x..dalam hati nak sangat tukar..tapi bila syura dengan sahabat2, x perlu tukar..bila x tukar, lain pulak jadinya..hu~ cemana nih..

Hmm, tadi ada sesi H2H dengan adik2..sangat terpana dengan luahan seorang adik ni, yang mana kawan dia sangat jauh dr Allah..beragama islam tapi x percaya pada Allah..na'uzubillah! betapa kronik masalah ummah..Sesi H2H ringkas tadi sedikit sebanyak menyuntik semangatku, aku perlu maju ke depan, x bole pandang2 blakang lg..walaupn kt blakang tu kadang2 manis, tapi bersabarlh sebentar dgn karenah dunia..

Kata2 semangat: Ujian adalah hadiah dari Allah, kita x kan dapat lepas ujian, mahupun musibah jika tanpa pertolongan dariNya..wahai diri, sile kuat!

No comments:

Post a Comment