Monday, May 30, 2011

Palestine, wajib peduli!

In the name of Allah..

Sumtimes aku pelik dengan saudara2 seislamku, yang slumber dek je makan dengan aman di mcD dan yang sekutu dengannya-KFC etc..tanpa rasa bersalah!!!
Bila bicara tentang rakyat palestine, mula la nak marah2 yahudi zionist tapi hakikatnya still lagi menyokong mereka..heyy! satu sen pun kita x nak derma pada mereka tau! apatah lagi keuntungan mcD, KFC etc yang berbilion2 tuh! (geram sungguhh)
Kot laa x de makanan lain yg boleh d makan kan..
walhal banyak je kowtt lagi makanan yang halalan tayyibah, yang bersih dr nama2 yahudi dan sekutunya..

Asif jiddan, entry ni sangat beremosi..sekadar luahan qalbi..mana yang x baik (mmg bnyk pun) x perlu diikut..wajib! jangan ikut!

Mari kita recall balik sejarah palestine..
Kejam sungguh yahudi zionist tu kan? sesuka hati ambil tanah orang lain then porak perandakan kawasan tu..Siapa lagi kejam ya..apabila saudara islam sendiri tidak menghiraukan saudara seislam yang lain (apabila mereka dibunuh sesuka hati, tempat tinggal dibom sesuka hati etc) malah, saudara islam tuh menyokong yahudi zionist dengan menyumbangkan duit pd mereka! astaghfirullah3x..paling teruk, cara hidup pun kita ikut mereka..

Siapa lagi kejam???? kita atau mereka??

Kita x rasa apa yang mereka rasa! kita x kena apa yang mereka kena! Kita x lihat sendiri bagaimana orang2 yang kita sayang syahid di depan mata kita! Sebab kita yang aman ni x rasa apa yang terjadi pada mereka, sebab x terjadi pada kita..kita makan dengan penuh keenakan, hidup dengan penuh kedamaian..bila keluar isu palestine, kita hanya tau kesian kesian kesian kat mereka..tanpa ada sekelumit pun rasa terpanggil untuk berjihad..malah nak boikot yahudi zionist pon payah!! sombongnyaa kita!
Boleh terima jugaklah kalau ada yang kata, x boleh nak boikot certain produk mereka contohnya intel, ok, bagaimana dengan produk2 yang lain? yang kita ada alternatif lain? mcD dan KFC tu ape cerrr? x kan x bole boikot jugak kot?? sedangkan kita dah sedia maklum fastfood tu banyak bahan kimia dan langsung x bagos utk kesihatan!

Wahai saudara2 seislamku..jangan begitu..jangan begitu..
Kita perlu bersatu, kita perlu kembali pada fitrah islam..
Jangan sesekali rasa ketinggalan, bila kita mengikut syariat islam, kerana telah terbukti..telah terbukti! yang islam telah menakluki 2/3 dunia..kita ni mulia kerana islam!

"Sesungguhnya orang2 yang beriman adalah mereka yang disebut nama Allah gementar hatinya, dan apabila dibacakan ayat2Nya kepada mereka, bertambah kuat imannya dan hanya kepada Tuhan mereka bertawakal." (al-anfal:2)

Mari betulkan saf2..mari betulkan niat..
Semoga Allah meredhai perjuangan kita..hidup kita, x lain dan x bukan hanya mengharapkan redhaNya..apalah erti kita hidup, kalau kita papa di akhirat, kerana akhirat itulah yang kekal abadi!

"Tidak sempurna iman seseorang itu selagi ia tidak mengasihi saudaranya sebagaimana ia mengasihi dirinya sendiri." (Riwayat Bukhari dan Muslim)

Asif jiddan kathira.
Wallahu'alam.



Palestine will be free, insyaAllah.

No comments:

Post a Comment