Monday, April 18, 2011

Masa lapang yang MEMBUNUH!



Perkara yang paling aku x suke- balik melaka!

Terlalu banyak masa lapangku, terasa masa itu mengalir dengan deras begitu sahaja. astaghfirullah.

Aku cube..aku cube..

memanfaatkan masa yang ada..kerana kelak, aku akan dipersoal..

"masa yang ada, kemana kau gunakan?"

aku..takut.. kelak diri ini akan dipertanggungjawabkan..

kelak diri ini akan dipersalahkan..

kerana tidak menjalankan tugas sebagai khalifah..& sebagai 'abid..


dan pada ketika ini, aku sedang berada disekeliling insan2 yang belum memeluk islam..

insan2 yang x faham islam..

namun, apa yang aku lakukan?

apa usahaku untuk menyebarkan al-haq?

hanya menunjukkan sikap yang baik sahajakah? setakat itu sahaja?

dikala aku diberi masa yang sungguh banyak,

sedangkan, para da'e d luar sana pula mengejar masa..


sungguh..

masa lapang ini..membunuh!


~cepatlah aku habis praktikal kt cni!! x tahan..

No comments:

Post a Comment