Tuesday, July 5, 2011

Allahu ghayatuna



Ya Allah,
sesungguhnya aku memohon cintaMu dan
cinta orang yg mencintaiMu serta cinta yg dapat mendekatkan aku kepada cintaMu.

Ya Allah,
apa saja yg Engkau anugerahkan kepadaku daripada apa yang aku cintai,
maka jadikan ia kekuatan untukku mencintai apa yg Engkau cintai.
Dan apa saja yg Engkau singkirkan daripada apa yg aku cintai,
maka jadikan ia keredaan untukku dalam mencintai apa yang Engkau cintai.

Ya Allah,
jadikan cintaMu sesuatu yang paling kucintai
daripada cintaku kepada keluargaku, hartaku dan air sejuk pada saat kehausan.

Ya Allah,
jadikan aku mencintaiMu, mencintai malaikatMu, rasulMu dan hambaMu yang soleh.

Ya Allah,
hidupkanlah hatiku dengan cintaMu dan jadikanlah aku bagiMu seperti apa yg Engkau cintai.

Ya Allah,
jadikanlah aku mencintaiMu dengan segenap cintaku dan seluruh usahaku demi keredhaanMu".

ameen.


1 comment: