Monday, December 6, 2010

cik balkis kuat!

cik balkis kuat!
x sabar menunggu dia kembali senyum dan cergas..
lepas ni boleh sama2 gi rehlah, daurah..kan balkis?



hurm.
pada 5 disember lepas, saya pergi melawat cik balkis kt IJN, huhu, happy je die..saya tanya dia, "sihat x?", dia jawab, "terlebih sihat..siap boleh lari2 lagi kat luar ward tu"..huhu, balkis2..dia sangat tabah! (bak kata cik mus'ab)
time kitorang tengah borak2, tiba2 datang seorang dokter mude, shahrul namanya..hurm, dokter tu kelihatan sangat serabut dan sangatLAH berterus-terang (huhu, x suke cara dkter nih)..rupe2nya dokter ni tengah cuti time tu tapi kena datang gak, dats y la nak cepaaat aje..
then balkis kena pergi buat x-ray, sya pun minta diri untuk beredar..

alhamdulillah.
bila melihat keadaannya begitu, saya rasa tenang. dia redha dengan ketentuan Ilahi. saya sangat kagum dengannya. saya rasa sayalah yang lemah. time dokter shahrul "memperinci" tentang keadaan dia, saya rasa seperti hendak mengalirkan air mata. tapi saya tahan, buat2 tengok tempat lain. tapi bila saya tengok muka dia, dia sangat tenang.

semalam, 6 disember. balkis menjalani pembedahan jantung untuk betulkan valve dia. bermula dari jam 8 pagi hingga jam 3 petang (plus minus). saya sangat risau, tapi hanya mampu berserah pada Allah. kerana Dia lah yang menentukan segalanya, dari Dia kita datang dan pastinya kepadaNya jualah kita akan kembali. kita yang sihat ni pun, bila2 masa sahaja (jika sudah sampai waktunya) boleh pergi, pergi menemui Ilahi..
alhamdulillah, lebih kurang pukul 8 malam balkis sudah sedarkan diri. dia ditempatkan di ICU.

hari ini, 7 disember, bersamaan 1 muharam..merupakan hari yang mulia.
detik permulaan hijrah baginda rasulullah s.a.w dan para sahabat..(",)
insyaAllah, jika sempat, saya ingin melawat cik balkis sebelum pulang ke melaka.
semoga Allah menjaganya. hanya kepadaNya kita meminta pertolongan.

No comments:

Post a Comment