Tuesday, November 30, 2010

[29:2]

"Patutkah manusia menyangka bahawa mereka akan dibiarkan dengan hanya berkata: "Kami beriman", sedang mereka tidak diuji (dengan sesuatu cubaan)?" [29:2]

Alhamdulillah. sudah 2 hari aku practical di hospital kem terendak, melaka.
Hurm. masaku agaaak lapaaaang d sini. almaklumlah hospital askar! tidak banyak specimens. huhu. askar je banyak.
Dan d saat ini..aku d uji..sungguh! aku sedang d uji..

aku d uji berjauhan dengan insan2 luar biasa dalam hidupku. keluarga tercinta, sahabat2 yang menjadi peneman tika suka dan duka, yang selalu beri "alarm" pada diri ini tika alpa.
sungguh, aku rindu mereka. :(

aku d uji dengan masa yang agaaak lapaaang. kalau sebelum ini aku practical d hospital pantai, rutin kerjaku sangat busy, tapi skarang sangat lapang. mungkin Allah nak lihat sejauh mana aku bersyukur dan sebaik mana aku gunakan masa yang lapaaang itu. hurm. kene refer balik tujuan hidup! ekceli dalam apa jua keadaan pun, refer balik tujuan hidup kita. aim kita. supaya kita x lari dari jalanNya.



aku juga d uji dengan kehadiran lelaki2 d sekelilingku. dalam lab, luar lab. sungguh! aku rimas!

hurm. teringat kata2 semangat dari sahabat2 (jzkk ezura, balkis, azani, kak fafa & smuaa)
"walaupn ifa sorang2 tapi jangan risau sebab Allah ada".
walaupn kata2 ni smua orang tahu tapi entahla, bila duduk fikirkan kembali, semacam bagi suntikan iman pada diri.

moga Allah pelihara diriku, keluargaku, sahabat2ku. ameen.

No comments:

Post a Comment