Wednesday, February 15, 2012

dan bersabarlah..

Bismillah..

Sabar. Perkara yang paling sukar untuk dilakukan. Aku akui aku bukanlah insan yang terbaik, bukanlah insan yang tinggi kesabarannya. Sometimes aku rasa banyak perkara yang x adil berlaku dalam hidup. ya..dalam dunia ni mana ada yang adil..sebab manusia sendiri banyak khilafnya..hanya akhirat kelak, tempat yang paling adil..kerana Allah, Maha Adil.. Huu, hari ni ade sedikit tension, err, sebanyak rasanya..sabar..sabar..

Dalam aku mencari sebuah ketenangan, tiba2 aku terjumpa kata2 smangat ni:
Dan, kerana Allah, bersabarlah.

Walaupun itu sangat melukai hatimu,
dan kerana Allah, bersabarlah…

walaupun itu membuat hatimu luluh dan lelah,
dan kerana Allah, bersabarlah…

bila ada hal membuat kamu ragu-ragu dan keliru,
namun kerana percaya pada Allah, maka bersabarlah..
dan kerana yakin pada Allah, maka bersabarlah…

dan kerana Allah, maka bersabarlah..

tiada ketentuan yang sia2.
tiada ujian yang melebihi kemampuan.
tiada duka yang tersembunyi dari pengetahuan-NYA.
tiada air mata yang kering tanpa diketahui-NYA.

Dan bila kamu sudah kehilangan sebab untuk tetap bersabar,
Maka pujuk hatimu,
dan kerana Allah, bersabarlah…

Subhanallah. sweetnya kata2 ni. "dan kerana Allah, bersabarlah" ada dalam surah al-muddathir. Moga kita sntiasa berusaha untuk menguatkan kesabaran. chayo2! gambate! fighting2! :p

1 comment: