Saturday, March 12, 2011

kembali berfikir


err. dun try dis at home!

Lama blog ini dibiarkan sepi..entahla, x tahu nak post ape..disebabkan ke'busy'an yang x berapa nak busy beberapa minggu lepas menjadikan aku malas untuk meng'update blog ini..

urgh! x mau sebut2 malas.
Jangan malas2!

Hurm..seperti yang kita lihat gambar di atas, merupakan pengalaman "masam2 manis" dalam hidup aku..x pernah2 aku accident, boleh2 pulak aku accident depan rumah sendiri! Yaa..accident bole berlaku kat mana2 sahaja, "pandu cermat jiwa selamat" pun da x bole pakai da..actually, bukanla accident langgar kete ke..langgar tiang ke..ni accident masuk lubang aje..elok2 dah aku sampai rumah, nak parking kete, tup tup tup "baik punyer" aku parking tayar aku kat dalam lubang..Huu, bertuah badan..

Bila d fikir2kan..kenapa la boleh2 aku gi parking "baik punyer" kat situ..rupe2nya ini suatu teguran dari Allah, Tuhan semesta alam..x dinafikan, sejak dua menjak ni, aku sibuk dengan urusan dunia..walaupun sibuk tu dikatakan atas urusan dakwah & tarbiyyah tapi bila fikir2kan balik, sejauh mana aku meletakkan Allah & rasul melebihi urusan dunia & seisinya?

astaghfirullah..

Yaa..tuntutan pada ibu & bapa juga harus aku penuhi..tanpa redha mereka, bagaimana hendak mendapatkan redha Allah? yup..bukan senang nak yakinkan semua orang..bukan senang nak fahamkan semua orang..kalaulah mereka faham akan tugas kita dan mereka sebagai da'e..dan da'e juga bukanlah malaikat, yang bersih dari dosa2..kadang2 ada pasang surut imannya..kadang2 datang jugak malasnya..na'udzubillah..

Sungguh! kadang2 rasa diri ini lemah untuk menghadapi ujian2..tapi bila terbayang wajah2 akhawat, aku percaya, situasi2 sebegini pasti mereka juga menghadapinya..dan mereka tabah menghadapinya..aku juga mahu seperti mereka..mengejar mardhatillah..

Syukurku pada Allah, Tuhan yang satu..memberi suatu teguran direct buatku untuk kembali berfikir..

Moga kita thabat di jalan ini..
"this path may be difficult, but the destiny is certain"



No comments:

Post a Comment